Fragt

Vi tilbyder gratis forsendelse i Europa og sender altid med GLS eller UPS. Leveringstiden afhænger af, hvor din ordre skal sendes til. 

Danmark: Indenfor 3 arbejdsdage. 

Europa: Indenfor 7 arbejdsdage. 

Bemærk, at fortoldning, muligvis kan forlænge den forventet leveringstid. 

Sender I udenfor Europa? 

Hvis du bor udenfor Europa og ønsker at få fødderne i et par Gardenia sko, venligst kontakt vores kundeservice på customerservice@gardenia.dk og vi vil forsøge at finde en løsning for dig. 

Hvor sender I fra? 

Alle vores varer sendes fra vores lager i Danmark. 

Hvornår vil min ordre blive sendt? 

Så snart vi har modtaget og behandlet din ordre, sender vi den afsted til dig. 

Det tager normalt mellem 1-2 arbejdsdage at behandle din ordre. Når din ordre forlader vores lager, vil du på mail eller SMS modtage en bekræftelse på din forsendelse med et sporingsnummer. Dine nye sko er på vej!

Hvad er status på min ordre? 

Du kan spore din ordre via dit sporingsnummer, som sendes i den mail eller SMS du modtager, som en bekræftelse på din forsendelse. Oplever du problemer, så kontakt vores kurer (GLS eller UPS). De tilbyder den bedste hjælp til at spore din ordre. Er du i tvivl, så kontakt os venligst på customerservice@gardenia.dk.

Bemærk, at det kan tage op til 24 timer efter at du har modtaget en bekræftelse på din forsendelse, til at du kan spore din ordre.

Vil jeg blive opkrævet told og skatter?  

Indenfor EU, opkræves der ikke told og skatter. På forsendelser udenfor EU, kan du skulle betale told og skatter på din ordre.

Bemærk, at Gardenia Copenhagen ikke har nogen kontrol over mulige gebyrer. Ønsker du mere information, så kontakt venligst dit lokale toldkontor.

 

Retur & Bytteregler

Kan jeg returnere eller bytte mit køb?

Vi håber selvfølgelig, at du altid er tilfreds med dine nye Gardenia Copenhagen sko. Skulle du dog ikke være fuldt tilfreds, har du 14 dage fortrydelsesret efter modtagelsen af din ordre.

Bemærk, for at forbeholde retten til at returnere eller bytte din vare, skal varen være i samme stand og emballage, som da du modtog den. Vi accepterer ikke brugte eller beskadigede varer, eller varer uden original skoæske. Hvis varen og/eller skoæsken har været håndteret på en anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på, tilbagebetales købsbeløbet kun delvist. 

Hvordan kan jeg returnere eller bytte mit køb?

Hvis du fortryder dit køb, bedes du udfylde den vedlagte retursedel, mærke pakken med “RETURPAKKE”, og returnere varen til følgende adresse:

Textile Logistics Denmark

C/o Gardenia Copenhagen

Rømersvej 31

DK-7430 Ikast

Danmark

Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Vi anbefaler derfor, at du beholder postkvitteringen og sporingsnummeret. Alle varer, som returneres, må blive forsvarligt pakket til forsendelse. Enhver skade forårsaget af utilstrækkelig indpakning, kan påvirke din ret til returnering eller ombytning. Genbrug gerne den pakkekasse, du har modtaget din ordre i. Nemmere for dig og bedre for miljøet!

Bemærk, at alle omkostninger ved retur eller ombytte betales af kunden og at vi ikke accepterer pakker sendt med COD (kontant betaling ved levering).

Jeg kan ikke finde min returlabel!

Din(e) vare(r) leveres ikke med nogen returlabel, og desværre kan du ikke købe en fra os. Du har ansvaret for at købe en selv fra en kurerer eller i et posthus. 

Hvor lang tid tager det at behandle en retur eller bytte?

Så snart vi har modtaget din retur, kontrollerer vi varen og håndterer derefter din retur eller bytte.

Hvis du ønsker tilbagebetaling, udbetales det beløb tilbage, du har betalt til os ved dit køb. Hvis du har modtaget et kampagnetilbud eller en rabat, refunderes kun det beløb, som du har betalt. Beløbet tilbagebetales altid til samme betalingsmiddel som du betalte med. 

Når vi har behandlet din retur, modtager du en bekræftelse på e-mail og kan forvente din refusion på din bankkonto indenfor de næste 4-5 arbejdsdage.

Bemærk, at du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis produktet er forringet, fordi: 

  • Du faktisk har taget varen i brug;
  • Varen mangler original emballage;
  • Varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den;
  • Du har håndteret varen på anden måde end nødvendig for, at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

 

Reklamation

Reklamation gælder hvis der er noget galt med produktet.

Kan jeg klage på en vare?

Som forbruger er dit køb omfattet af købeloven, herunder mangelregler, som giver dig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Bemærk, det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvordan kan jeg klage på en vare?

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt efter, at du har opdaget manglen. Send os en mail, som beskriver varens mangel til customerservice@gardenia.dk. Vi vil hjælpe dig så hurtigt som muligt og give dig yderligere instuktioner. 

Hvis du, efter vores instruktioner, skal sende varen tilbage til os, bedes du udfylde vores retursedel og oplyse, hvad problemet er. Er din reklamation berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Såfremt dette ikke er tilfældet, er du selv ansvarlig for alle fragtomkostninger under processen, også vores fragtomkostninger for returnering af varen efter behandling af din sag. 

Bemærk, at du er ansvarlig for varen frem til vi modtager den. Alle varer skal pakkes sikkert ind og vi anbefaler, at du holder kvitteringen for forsendelse og sporingsnummeret.

 


Har du nogle spørgsmål?

Er du i tvivl om noget, så tøv ikke med at kontakte os på costumerservice@gardenia.dk, så besvarer vi dine spørgsmål så hurtigt som muligt.